15 Aralık 2009 Salı

BEN

Herkes benim gibi olsa idi, her şeyiyle. Benim gibi düşünecek, benim gibi hareket edecek, benim gibi yaşayacak. Bir bakıma herkes benim kopyam olacak. Bu demektir ki dünyada tek kişi olacak. O da ben!
Peki, bu durumda ayrı ayrı olan benlerin, birbirlerinden haberleri olacak mı? Onların birbirinden haberleri olacak diye bir kavram yok! Ben, hem ayrı ayrı vücutlarda olacağım hem de her yerde. Bu nasıl olur? İnsanın hafızasından aynı anda bir tane düşünce geçmez mi? O ana daha fazla düşünce, hayal ne bileyim farklı bir şey sıkıştıramazsın. Yine mesela aynı anda iki eline birden bakamazsın. Sadece bir şeye bakabilirsin. (Gerçi oda, nokta bakış ve yüzeysel bakış diye ayrılır ama o başka bir konu.) Peki, şimdi iki elini de aynı anda hareketlendir, parmaklarını hareketlendir! Mesela ellerini yumruk yap sonra aç, yumruk yap sonra aç! Bunu yaparken parmaklarının içeriye doğru kıvrılacağını biliyorsun di mi? Genel bir hakimiyet var ama her bir parmağını hareket ettirirken her parmak adına ferdi olarak düşünemiyorsun. Aynı şekilde elinle oynarken ayağını da sallayabilirsin ve konuşabilirsin vs. Şimdi bende bütün benler benim yönlendirmemde olacak. Elimin parmakları gibi yani!
Tamam, ben her yerdeyim de, ne oldu? Hayat nasıl olurdu o zaman? Benim için iyi olurdu galiba diyeceğim ama sıkıcı olurdu. Aynı anda ben gülerken tüm insanlık yani benlik gülecek. Ben ağlayacağım, düşüneceğim, kin duyacağım..vs. Aynı anda  dünyada tek bir duygu olacak. Düşünsene! Bütün benlerin aynı anda Allah dediğini!
Farz et, ben öyle bir şeyim ki; hem insani yönüm hem hayvani yönüm hem bitkisel yönüm hem diğer canlı-cansız yönüm var. Yani dünya benim. Ben dünyayım! Ben tek bir mahlukum. Dünyayım ben! Bu konu tehlikeli bir hal almaya başladı sanki! Ben dünya isem yarın öbür günde diğer gezegenler, sonra da galaksi, olmadı kainat olurum falan. Haşa! Ama bir sonuca varmak istiyorum. Ben kainat isem kainat da ben ise; Hallancı Mansurun kastettiği şey bu mu acaba? Ben Allah’ım derken kastettiği şey neydi? Benim demek istediğim şeyle alakası var mı? Hey güzel Allah’ım, sapkınlıktan-sapıklıktan beni muhafaza eyle! Bütün kainatın Allah lafzını telaffuz ettiğini bir düşünsene be kardeşim! Allaah! Bütün mahluk tarafından söylenen Allah lafzı semaya yükseliyor. Allah'ın katına. Belki tek bir anda kainattan belli bir sayıda Allah lafzı yükseliyor. Her an diyelim ki 1000 Allah lafzı söyleniyor. Veya hepsi birleşiyor, toptan bir Allah lafzı. Birde şu açıdan bak; her şey Allah lafzı içinde cereyan ediyor. Yani tüm mahluk bir Allah lafzından ibaret. Yani her şey ALLAH mı? Ve tabi ALLAH her şey mi?

Hiç yorum yok: