13 Aralık 2009 Pazar

DUNYA PARALELİNDE CENNET ANLAYIŞI

İmanı zayıf, orta halli ve veli bir kul. Üç tip müslüman.           
İmanı zayıf olan, orta halli bir müslümanı gördüğünde “keşke bende böyle olabilsem” der. Veli bir kul görse “Aaaaah! Aaah! Neeeerdeee?” der. Orta halli olan ise veli kulu gördüğünde “keşke ben de böyle olabilsem” der. Veli kul ise “ben günahkar bir kulum” der.                           

Şimdi bu uç kulu paralel bir şekilde cennete koyalım.              
Zayıf olan cennetin en alt makamında. Dünyada nasıl yaşadı ise o şekilde yaşayacak. Tabi, cennet nimetleri içinde. “Ve keşke ben de şu üst makamdakiler gibi olabilseydim” diyecek.         
Orta halli olan da “keşke ben de Rabbimi görebilen şu veli kullardan olabilseydim”, diyecek.                                    
Veli kula gelince; o da hayatta nasıl Allaha yakınlığın verdiği zevk ile yaşadı ise burada alasını yaşayacak.      
Özetle: Ben şimdi (hali hazırda yaşayan biri olarak) nasıl veli olmanın gerçeğini bildiğim halde yine de yaşamıyorsam orda da veli kulun makamını bildiğim halde yine orada olamayacağımı kabullenmiş olacağım. Mı?                       

Hiç yorum yok: